Saturday, August 26, 2023

Donald, sätt en sten i pannan på Goliat !

 
Jag är så naiv att jag tror att
president Donald Trump ju
mer han attackeras och hotas
med fängelse bara för att han
är helt övertygad om att valet
2020 stals av demokraterna
kommer börja hävda att han
är rättmätige presidenten
(vilket han är i Guds ögon &
därför i mina).
Vänta och se om jag får rätt.
Jag tror att kärnan i hans kal-
lelse ligger i att aldrig böja
sig för orättfärdighet genom
att släppa in fruktan & re-
signation - utan tvärtom som
David springa rakt mot Goliat
och sätta en sten i pannan
på den vulgära jätten.
Det politiska brottssyndikatet
i USA vet ju vad de utförde -
med utländska krafters hjälp,
och de är väldigt nervösa; det
är i det perspektivet makt-
språket de använder ska ses,
där de tagit kontroll över så-
väl myndigheter som media.

//Björn Hellman




No comments:

Post a Comment