Saturday, August 4, 2018

Den tragiska dödsskjutningen

Om den mycket tragiska polis-
skjutningen av en utvecklings-
störd ung man. Man skyller på
det skruvade läget i landet.

http://www.dagen.se/ledare/en-fruktansvard-felbedomning-1.1181530

Det slår mig att vi ibland i
kyrkan skjuter hänsynslöst på
något, och ofta någon, för att
vi är så övertygade om att
något är så fel.

Och när vi väl upptäcker det
kan det vara för sent, med så
tragiska följder.

Gud ge mig, ge oss alla i din
församling, och utanför din
församling, vishet att i vår
allvarliga tid förstå var strid-
en står.

Om vapnet som riktas inte
är vad vi vill tro eller vill
varna för, utan kanske är en
plastleksak i jämförelse med
annat mycket ner allvarligt.

Just nu verkar Guds församling
i Sverige vara i allians med hela
politiska skiktet i Sverige, med
ett ogudaktigt parti som S, inkl-
usive med Pride och RFSL,
inklusive all media - med
vapnen samfällt riktade mot
ett parti, "ondskan själv", SD.

Precis samma allians har haft
vapnen riktade mot en person
i ett fall där jag är till absolut
100% säker han är Guds
instrument för vår tid, för
Israel, för världen; president
Trump. Det enda parti som
förstod detta var.. SD.

Därför är mitt förtroende som
kristen i botten för alliansen,
och för KD i synnerhet.

KD har för övrigt just lovat
RFSL att stå upp mot all s k
homofobi, d v s alla som har
fel åsikter om utlevd homo-
sexualitet mm. Det gör ju att
normala kristna inte längre
ryms i Levi Petrus KD.

Jag kan inte ta Jesus i
handen på valdagen och gå
och rösta på KD. Uteslutet.



No comments:

Post a Comment