Tuesday, September 4, 2018

Jesus är Livet

Johannes Evangelium 14:6 
Jesus svarade honom: ”Jag är vägen
och sanningen och livet; ingen 
kommer till Fadern utom genom mig. 

1 Johannes brev 5:12
Den som har Sonen, han har livet;
den som inte har Guds Son, han har
inte livet.

Bibeln säger att Jesus är Vägen.
Om du inte följer Jesus så går du på en
väg som leder bort från Gud.

Bibeln säger att Jesus är Sanningen.
Om du inte följer Jesus, så lyder du inte
sanningen.

Bibeln säger att Jesus är Livet.
Om du inte tillhör Jesus, så har du inte
livet.

1/ Du går på fel väg, 2/ du följer inte
vad som är sant och 3/ du har inte livet
inom dig.

Jag är så glad att jag fann Jesus, eller
rättare att Jesus fann mig. Och att det
var så lätt att komma till honom. Bara
uttrycka "Jesus, tack för vad du gjort för
mig. Jag vill följa dig. Led mig genom
livet från nu."

Johannes Evangelium 3:16
För så älskade Gud världen, att han
utgav sin enfödde Son, för att var och
en som tror på honom inte ska gå
förlorad, utan ha evigt liv.

När Gud kallar på oss är det viktigt att
vi gensvarar. Ingen av oss vet om vi
äger morgondagen.

Den största tragik är när en människa
lagt av sig ytterkläderna och vaknar upp
på andra sidan, i evigheten, och förstår
att snacket om Jesus det var ju sant.

Han hade gjort allt för mig där på korset,
jag behövde det, och det var bara ta
emot det som en gåva i tro - men jag
uppskattade inte att han gav sitt liv för
mig. Och nu är min själ evigt förlorad.

Johannes Evangelium 10:10
Tjuven kommer bara för att stjäla och
slakta och förgöra. Jag har kommit
för att de ska ha liv och ha över nog.

I have decided to follow Jesus:
https://www.youtube.com/watch?v=CaEOu0f9gZ8





No comments:

Post a Comment