Friday, April 28, 2023

L Enarson: Leder Pingstledaren Daniel Alm vilse ?

Förfallet har gått mycket långt inom
ledarskapen i våra s k frikyrkor, och
inte minst gäller det inom Pingströrelsen.

Jag hade under de senaste åren innan
Sten-Gunnar Hedin förra sommaren
avled en svårförklarlig känsla när jag
såg hans namn och bild.

Jag t o m uttryckte vid något tillfälle
att jag saknade förtroende för honom
utan att kunna riktigt motivera varför.

Så häromdagen läste jag en intervju i
tidningen Sändaren strax före S-G:s
bortgång, där han förklarar att han nu
hade bytt uppfattning i frågan om
homosexuell utlevelse.

Gud har talat tydligt till mig om att i
de flesta traditionella församlingar i
vårt land finns ledare som går och
"bidar tiden" i dessa frågor.

Ett väldigt allvarlig svek har tagit sin
början emot Gud, Guds Ord, mot våra
barn och unga samt mot.. de som
borde ha fått möta Guds nåd till upp-
rättelse från det som nu ska accepteras.

I den här processen riskerar många,
många ledare i den kristna församling-
en att förlora sin frälsning.








No comments:

Post a Comment