Saturday, January 9, 2021

Crazy Nancy, Sista minuten rädsla och Valfusk

 
Jag gillar att spekulera. Jag tror att
det är en viktig process om det görs
ödmjukt.
Det kan jämföras med att dagdröm-
ma fram något till en slutlig verklig-
het. Allt börjar någonstans.
Spekulationen ska vara så mjuk att
den kan forma sig efter den verklig-
het som omsider växer fram. Då
kan man se att en del var riktigt.
Men det blir sällan alldeles exakt så
som man föreställt sig, det kanske
blir bättre!
---------------
Hat och rädsla hör på ett sätt ihop.
Den som hatar har ingen frid inom
sig, rädslan gör sig ständigt påmind.
Det kan vara så att det börjar med
rädsla, osäkerhet. Det kan skapa en
misstänksamhet och kontrollbehov
och leda till hat mot de man inte
kan kontrollera och som inte har
samma verklighetsbild som den
man själv bygger på. Många är den
trasiga själens förvecklingar.
Man förundras över det hat som är
så tydligt i en person som under-
husets talman Nancy Pelosi - riktat
mot Donald Trump. Hon verkar
projicera allt på honom. Och han
ler som bara han kan göra och
säger något om crazy nancy.
Att man vill "impeacha" en man
som man tror bara har 10 dagar
kvar på presidentposten är i sig
märkligt. Jag har sett det som det
obefogade hatets fulländning i
att skada ända in i kaklet.
Men jag tror att det finns en oer-
hörd rädsla för att Donald Trump
ska göra något i allra sista stund.
Och rädslan kan vara befogad..
Trump har en executiv order som
kom till efter 2018 års val till kon-
gressen, där man troligtvis miss-
tänkte valfusk, som säger att om
det uppstår skälig misstanke om
främmande makts inblandning i
USAs valprocesser så kan presid-
enten besluta om att aktivera
denna order.
Troligtvis är han då immun för
en tid, oavsett om 20 januari
passeras. Det kan ju handla om
månader av utredning och om
man redan i början får fram
starka indicier så är det svårt sen
att att argumentera emot
processen.
Jag tror det är detta som Pelosi,
som vet att de fuskat stort, är
alldeles paniskt livrädd för. Hon
vill bara skaffa undan Trump
innan han hinner "hitta på nåt".
Och det triggar hennes sjukdoms-
tillstånd mer än någonsin, för
hat är en själens sjukdom.
Varför jag tar mig friheten att
spekulera om detta beror på att
det finns två eller t o m tre olika
profetiska ord som talar om
"dual leadership" mitt i Trumps
presidentskap, vilket jag tolkar
som i skiftet mellan perioder
eller "terms".
Kim Clement profeterar t o m i
februari 2014 om att, säkert inte
helt ordagrant men nästan, "how
can we have two presidents?"
Han profeterade som så ofta om
en kommande "Trump & trumpet".
Något sådant med dubbla ledare
sker ju aldrig, eftersom skiftet sker
den 20 januari varje år, vid själva
installationen.
Men, om Trump bestämmer sig
för att aktivera den exekutiva
ordern (eller utlysa undantags-
tillstånd..), då är jag nästan helt
säker på att det väcker en van-
sinnig vrede bland fuskarna, och
de bestämmer sig för att från sin
sida ogiltigförklara beslutet och
istället installera Biden.
Det skapar då ett tillstånd som
troligtvis är unikt, och det kan bli
så att Högsta Domstolen får ta
an ärendet för att fastställa vad
som gäller och skapa praxis.
Det som vore häftigt är ju att om
processen är igång så bör man
mycket snart hitta de bevis som
hittills politiserade domstolar för-
vägrat president Trump. Och då
är nog Bidens saga all..
Högsta Domstolen har ju hittills
gäspat sig igenom, vägra titta på
eller fördröjt alla Trumpteamets
"lawsuits". Så man kanske inte
är vesselsnabba här heller om
detta läge uppstår.
Precis när jag skrivit detta inlägg
så det första jag stötte på på
Youtube var ett inlägg av en
pensionerad hög general som
nämner att Pelosis laptop blev
stulen under stormningen i ons-
dags, och att det kan ha varit
specialtrupper blandade med
Antifauppviglarna i frontlinjen.
Det gör nog inte tant Nancy
lugnare. Det kan finnas ett och
annat smaskigt rörande valfusk
på den pc:n.

Björn Hellman





No comments:

Post a Comment