Friday, August 12, 2022

Om du som kristen är emot Israel spelar du i fel lag

 
Om du som kristen inte står med
Israel och med det judiska folket,
då står jag som kristen inte med
dig. Jag erkänner dig inte som en
sann kristen, du spelar för fel lag.
Detta är en sanning som väldigt
många i USAs båda politiska läger
fortfarande är enade kring. Så pass
mycket rättfärdighet existerar ännu
i USA även om det går fort utför.
Och det måste börja gälla för vårt
lands kristna i synnerhet, och för
vårt folk i allmänhet.
Löfvéns & nu Anderssons regerings
förakt mot Israel och mot demokrati,
dess vurm för diktaturstater som är
i opposition mot Israel, gör att de är
på kollisionskurs med himlen.
Om vårt folk säger NEJ och där vi
kristna - som har Andens ljus och
därmed störst ansvar - går före,
så kommer ett tryck mot regeringen;
Antingen ödmjukar man sig, eller
så flyttas pjäser.
Varje dag välsignar jag Israel och
Jerusalem utifrån fötter som står
på svensk jord.
Jag gör det i Jesu Kristi namn -
underställd högsta auktoriteten,
och jag gör det som ett ansvar.
Jag bekänner att jag som kristen
är överställd profan makt när det
gäller andlig tjänst och inflytande
i och för vårt land.

//Björn Hellman






No comments:

Post a Comment