Wednesday, June 29, 2022

Med lydnad till Gud följer välsignelse

 
På midsommarafton nåddes jag
av beskedet att Roe vs Wade hade
fallit; det orättfärdiga, okonstitution-
ella beslutet i US Supreme Court år
1973 som betytt många miljoner o-
födda barns död.
Jag stod utvadad i en ström i den
jämtländska fjällvärlden och
svingade mitt flugspö efter Storåns
öringar när jag fick beskedet.
Jag visste att Roe vs Wade skulle
komma att falla. Jag har sagt det i
5-6 år säkert varje vecka. Därför
tog jag det inte himlastormande,
jag visste det ju. Men jag kände en
djup tillfredsställelse.
År 2017 i april talade Gud till mig
om att börja be varje dag för
President Donald Trump. Det var
helgen då ockulta krafter över
världen enades om att förbanna
Donald Trump.
Om jag haft bara två hjärnceller
hade det räckt för att förstå att
jag skulle börja välsigna honom.
men många, många, många
kristna i vårt land började där
förbanna (tala illa om) Donald
Trump - eftersom deras inre röst
inte var Guds utan var deras
favoritmedias. Media i vårt land
fullkomligt spydde galla över DT.
Gud sa till mig att "sända mitt
bröd över vattnet, för att det
skulle återvända i tidens längd",
ett bibelcitat. Roe vs Wade var
det som inspirerat fram abort-
lagstiftningar i hela västvärlden,
men bön, att sända mitt bröd,
skulle vara ett bidrag från Sverige
till att skapa ett återtåg över
världen i abortfrågan.
Donald Trump blev redskapet till
att fälla Roe vs Wade och ande-
makterna bakom till marken. Det
var profeterat om honom att han
på ett unikt sätt skulle få tillsätta
hela tre nya (av totalt nio) domare
i Supreme Court, och så skedde.
Den tredje, Amy Coney Barrett,
en sjubarnsmor där det yngsta
barnet har Downs Syndrom. Om
henne var sedan flera år innan
starkt profeterat att hon skulle
bli en "Ester" för de oföddas sak,
och så blev det.
Denna nya majoritet i USAs HD
behandlade frågan i respekt för
USAs konstitution, och förklarade
den federala lagen för ogiltig.
Nu får så varje stat bestämma,
genom folket / sina folkvalda.
och redan har ända upp till 28
stater förberett en lagstiftning
till starkt försvar för de ofödda.
Utvadad i strömmarna på mid-
sommaraftonen kändes det som
en extra Guds välsignelse när jag
på en enda dag lyckades fånga
tre st kilosöringar på kroken. Det
har aldrig förut hänt, under 50
års flugfiske.

//Björn Hellman





No comments:

Post a Comment