Wednesday, April 20, 2022

Scott Ritter: Journalist Gonzo Lira captured, tortured & murdered

 
Det är nu rapporterat genom
Scott Ritter, trovärdig källa,
att Zelensky´s högra hand,
nynazistiska Azov, har funnit,
torterat och mördat Gonzalo
Lira, en chilensk man bosatt i
Charkiv som rapporterade
kritiskt om Ukraina, Zelensky
och Azov.
Det här har naturligtvis skett
med Zelensky´s vetskap och
gillande. Det betyder därmed
att journalism inte har skydd
av Zelensky; endast sådana
journalister som talar gott om
honom. Och det är vad jag
sett har utstrålat ur honom,
när andra bara sett en gloria.
Vänner: detta kommer inget
av våra media i Sverige skriva,
om, de har ej tillåtelse till det,
det är inte de som bestämmer.
Om det skrivs så kommer det
att förvrängas. Du måste till
varje pris hållas kvar i sagans
värld. Det är för mycket som
står på spel.
Scott Ritter har högre militär
grad, han tjänade under ett
decennium i Irak, där han var
den som ledde sökandet
efter bio- & kemstridsmedel.
Jag lyssnade till Gonzalo Lira
i början vid krigsutbrottet.
Han hade haft påhälsning i
sitt hem när han och familjen
inte varit hemma. Han var
skakad, han sa att om Azov
funnit hans barn så hade de
brutalt misshandlat dem &
troligtvis mördat dem. Han
skickade sen iväg sin hustru
(ukrainska) & barnen i
trygghet.
Jag ser på nätet att folk fort-
farande hoppas att det hela
är fel. Jag vet att han blev
rapporterad saknad för
flera dagar sedan, troligtvis
har Scott Ritter på fötterna
och hoppet är ute. Men jag
tror att Lira var en god man
och hoppas att han hamnat
rätt för evigheten. Jag ber
att Gud ska ta hand om
hans familj i deras sorg.



No comments:

Post a Comment