Saturday, November 13, 2021

Vad Gud sagt, vad jag värderar och tror.

 
Från Nov -20, det skulle
kunna varit skrivet idag,
jag har samma budskap
och samma tro på Guds
väg i skeendet vi ser.
-----------------

När jag står fast i det
jag upplever Herren
talat om avseende ut-
gången av USA-valet,
så är det inte för att
promota en viss kandidat
som jag i "i mitt kött"
gillar, ett bibliskt uttryck.
Vi håller inte på med
sandlåda.
Det tror många. Att man
står emot varandra för
att man köttsligt "håller
sig till olika lärare" som
Korintierbreven uttrycker
det i bibeln.
Jag står fast för att ande-
makten Baal inte ska få
ännu fler ofödda barn,
nu ända upp till födsel-
ögonblicket, att mätta
sin blodtörst på.
Jag står fast för att våra
barn inte ska få uppleva
att deras skolor och
universitet är marxistiska
uppfostringscentra, eller
är centra för en satanisk
gender-filosofi.
Jag står fast för att Guds
folk Israel ska ha fortsatt
en vän och försvarare i
USA.
Och jag står fast för ett
antal andra viktig bibliska
frågor.
De flesta som läser detta
står inte fast i någonting
av detta, och därför känner
sig många behagligt av-
slappnade i en gryta som
sakta är under upp-
hettning.
Jag befinner mig inte i
den grytan.

//Björn Hellman







No comments:

Post a Comment