Wednesday, October 27, 2021

Gud visade mig han är med i stormen

 
Sensommaren 2020 satt jag i bilen på Essingen
på väg till jobbet i Årsta. Som vanligt använde
jag dessa ca 40 minuter till att be för familj, för
land och för läget i världen, särskilt USA och D.
Trump vilket Gud 2017 lagt starkt på mitt hjärta.
Det var mycket oro i USA månaderna innan
valet. Demokraterna använde uppenbart kina-
viruset för sina syften när det gällde valet och
reglerna kring röstning.
I bilen frågade jag Gud om han fortfarande fan-
ns med i alla stormar som drog över USA, det
var även fysiska förödande stormväder, som
"Laura".
När jag kom in till jobbet och slog på min dator,
så var bilden nedan från MSN det första jag fick
se, en satellit bild av stormen laura, och jag slogs
genast av Jesu ansikte uppenbarat mitt i storm-
ansiktet. Gud med i stormen.
Alla kan inte urskilja vad i stormen över USA
som är av Gud, lika lite som de velat urskilja den
man han har insatt. och en del urskiljer inte ens
att det varit och fortfarande är en storm.
USA balanserar på slak lina, det ser ut att kunna
gå hur som helst. Nationen behöver vända om
till honom vars ansikte jag kan skönja i storm-
bilden som Gud gav mig som svar på min fråga.
Jag tror på att president Trump återvänder till
den plats som är hans men som val-stals med
starka, även internationella, krafters hjälp. Han
vann valet.
Jag tror på väckelse och reformation i USA, som
ger återklang i västvärldens nationer. Jag tror
även på att vi får se hur abortlagstiftningen Roe
v Wade från 1973 faller.
Den lagstiftning som byggde på ett felaktigt be-
slut och beredde väg för de oföddas rättslöshet
utöver västvärlden, men där vi kommer att få
se en väckt samvetsnöd, med lagstiftningar
som faller.





No comments:

Post a Comment